OFERTA

Strefa Płatnego Parkowania to dziś więcej niż konieczność. Znaczenie ma obecnie każdy aspekt jej funkcjonowania. Już dawno problem: czy tworzyć SPP, zamienił się w pytanie: jaką strefę tworzyć? Odpowiedź zawsze jest tylko jedna: SPP musi być ściśle dopasowana do specyfiki miasta. To przecież najlepszy instrument określający funkcjonowanie całej aglomeracji, a w szczególności uspokajający i racjonalizujący ruch.


Strefa Płatnego Parkowania – wyczucie rytmu miasta.

 

Wyczucie rytmu miasta jest zadaniem SPP. Jeśli zamiast SPP zrobi to każdy kierowca z osobna, auta będą sunąć za poszukiwaczami wolnych miejsc poruszającymi się z prędkością poniżej 20km/h. Gdy poszukiwacz wreszcie znajdzie miejsce po przeciwnej stronie ulicy, auta za nim ustawią się w korku, który zieloną falę zamieni w stałe zasilanie zatoru. Wstrzymana zostanie płynność komunikacji miejskiej. Przepustowość miasta zmniejszy się z powodu jednego kierowcy, a przecież do opisanej wyżej sytuacji w dużej, lecz źle zorganizowanej SPP dochodzi co kilka minut.

Zieloną falę jest w stanie zatrzymać pojedynczy kierowca.

 

Miastu i jego mieszkańcom dobrze przygotowana Strefa Płatnego Parkowania gwarantuje:

  • wolne miejsca parkingowe,
  • zmniejszenie obciążenia ruchem samochodowym,
  • zwiększenie płynności ruchu,
  • zwiększenie popularności i opłacalności komunikacji miejskiej,
  • stały dochód z opłat SPP,
  • stworzenie przestrzeni dla rowerzystów,
  • lepszy dostęp do instytucji zlokalizowanych w SPP,
  • wartościowe miejsca pracy dla osób obsługujących i nadzorujących SPP,
  • zwiększenie poczucia bezpieczeństwa drogowego,
  • sprawniejszą organizację imprez oraz wydarzeń w centrum,
  • sprawniejsze zarządzanie przestrzenią publiczną,
  • większe możliwości kreowania przestrzeni publicznej,
  • zmniejszenie zanieczyszczeń spowodowanych emisją spalin.

 

Do usprawnienia SPP podejść można tylko i wyłącznie kompleksowo. Tego nauczyliśmy się w ciągu wielu lat naszej pracy. Wiemy, że profesjonalna i gwarantująca sukces organizacja/reorganizacja Strefy Płatnego Parkowania (SPP) obejmuje:

  • analizę stanu wyjściowego,
  • rozpoznanie problemów i potrzeb aglomeracji,
  • projekt obszaru strefy,
  • określenie zadań strefy,
  • pilotaż procedur urzędowych,
  • opracowanie optymalnego rozmieszczenia infrastruktury SPP,
  • dobór odpowiednich urządzeń,
  • uzyskanie odpowiednich uzgodnień i zezwoleń,
  • projekt organizacji ruchu,
  • instalację urządzeń SPP,
  • wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
  • wdrożenie systemu informatycznego SPP,
  • redakcję regulaminu SPP,
  • organizację systemu poboru opłat,
  • wdrożenie współczesnych sposobów uiszczania opłat parkingowych: kart zbliżeniowych oraz systemów płatności mobilnej,
  • instalację systemu rozpoznawania zajętości i naprowadzania na wolne miejsca parkingowe,
  • organizację systemu kontroli SPP,
  • organizację Biura Obsługi Klienta,
  • przeprowadzenie kampanii informacyjnych i edukacyjnych,
  • przygotowanie materiałów PR.

 

Bieżąca obsługa Stref Płatnego Parkowania obejmuje:
  • administrację, kontrolę i pobór opłat,
  • stały serwis techniczny urządzeń i systemu,
  • stały monitoring urządzeń SPP,
  • kontrolę wnoszenia opłat parkingowych za pomocą przenośnych urządzeń z drukarką,
  • prowadzenie bazy danych pojazdów, których kierowcy nie uiścili opłat parkingowych,
  • utrzymanie miejsc parkingowych w czystości (oczyszczanie, odśnieżanie),
  • utrzymanie oznakowania SPP,
  • sprzedaż abonamentów uprawniających do parkowania w SPP,
  • prowadzenie Biur Obsługi Klienta i punktów reklamacyjnych,
  • informowanie o przepustowości ciągów komunikacyjnych,
  • informowanie o wolnych miejscach parkingowych.
 
Przygotowanie analityczne organizacji Strefy Płatnego Parkowania (SPP) obejmuje:
  • inwentaryzację istniejącego oznakowania pionowego i poziomego,
  • projekty organizacji ruchu z uwzględnieniem rozwoju miast i natężenia ruchu,
  • projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym,
  • analizę zapotrzebowania na miejsca postojowe w centrach miast,
  • studia wykonalności w zakresie obsługi komunikacyjnej dla ruchu miejskiego, turystycznego.
 
City Parking Group jest największym, autoryzowanym dostawcą kompleksowego oprogramowania SYSTEmEG. Służy ono administratorom płatnych miejsc postojowych do zarządzania obsługą Stref Płatnego Parkowania, a zarządcom dróg do skutecznej windykacji należności.